im. Władysława Broniewskiego

Ręka Metody: Sprawności na czas epidemii

UDOSTĘPNIJ
/
818

Chorągiew Mazowiecka ZHP przyjęła przygotowane przez ogólnopolski ruch programowo-metodyczny Ręka Metody “Sprawności na czas epidemii”.

Zachęcamy do zapoznania się z propozycjami dwóch sprawności dla harcerzy i harcerzy starszych oraz dla zuchów.

DZIELNY EPIDEMIOLOG

  1. W okresie epidemii przebywał/a w miejscu wskazanym przez rodziców.
  2. Mył/a ręce przynajmniej 10 razy dziennie przez 30 s., w szczególności przez jedzeniem lub po dotykaniu przedmiotów przyniesionych przez rodziców z dworu czy sklepu. Prowadził/a kalendarz mycia rąk.
  3. Czyścił/a codziennie swój pokój lub kącik nauki oraz klamki w drzwiach w całym domu. Jeśli to możliwe wykorzystał/a do tego środki dezynfekujące.
  4. Wykonał/a i sfotografował/a kartkę z z rysunkiem wirusa i hasłem “Babciu, Dziadku! Zostań w domu!”. Zdjęcie kartki wysłał/a babci lub dziadkowi lub innej starszej osobie w rodzinie. Zadzwonił/a do osoby starszej, starając się pokazać jej swoją troskę i uprzyjemnić jej czas odosobnienia.
  5. Wykonał/a proste doświadczenie, które pokazuje, w jaki sposób kwarantanna może zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa (sposób wykonania doświadczenia na filmie). Zaprosił/a do wspólnej zabawy i wykonania doświadczenia innych domowników.

 

STRAŻNIK ZDROWIA W CZASIE EPIDEMII *

  1. Przebywał/a w miejscu wskazanym przez rodziców.
  2. Wyjaśnił/a 5 swoim kolegom/koleżankom, dlaczego w okresie epidemii nie wolno spotykać się z osobami, z którymi się nie mieszka na co dzień i sam tego przestrzegał/a.
  3. W okresie prowadzenia zdalnej nauki, sumiennie i samodzielnie wypełniał/a zadania szkolne oraz dzielnie wykonywał/a powierzone zadania domowe.
  4. Mył/a ręce przynajmniej 10 razy dziennie przez 30 s., w szczególności za każdym razem wtedy, gdy było to wskazane przez zasady określone dla czasu epidemii. Prowadził/a kalendarz mycia rąk.
  5. Przypomniał/a domownikom o częstym myciu rąk, w szczególności po każdym ich powrocie do domu. Pokazał/a domownikom, jak włączyć światło czy windę, otwierać drzwi i wchodzić po schodach nie używając dłoni.

 

OPIEKUN W CZASIE EPIDEMII **

  1. Wzorcowo przestrzegał/a zasad ustalonych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) i rozpropagował/a je.
  2. Bez wychodzenia z domu opracował/a listę osób w sąsiedztwie, które w okresie zarządzonego odosobnienia mogą potrzebować pomocy np. osób starszych lub z niepełnosprawnościami i przekazał tę listę drużynowemu.
  3. Zorganizował/a minimum godzinę zajęć dziennie dla młodszego rodzeństwa lub telefonicznie/internetowo grał/a w gry edukacyjne z innymi młodszymi od siebie dziećmi.
  4. Dzwonił/a regularnie do osób starszych starając się pokazać im swoją troskę i uprzyjemnić im czas odosobnienia.

 

 

Wskazówki do działania dla harcerzy i harcerzy starszych oraz wskazówki i film dla zuchów

JAK ZDOBYWAĆ SPRAWNOŚCI? – WSKAZÓWKI DLA DRUŻYNOWYCH

 

Życzymy powodzenia!

Reset hasła

Zaloguj się